.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیت الله عبدالله نظری« خادم الشریعه» دعوت حق را لبیک گفت
شمال نیوز: آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه، یار صدیق امام و رهبری دقایقی قبل دعوت حق را لبیک گفت.....
آیت الله عبدالله نظری« خادم الشریعه» دعوت حق را لبیک گفت

شمال نیوز: آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه، یار صدیق امام و رهبری دقایقی قبل دعوت حق را لبیک گفت.

 

به گزارش شمال نیوز، آیت الله عبداله نظری، عالم مجاهد و پارسا که از یکشنبه چهارم بهمن ماه به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد دقایقی قبل در سن ۸۸ سالگی به دیار معبود خود شتافت.

آیت الله نظری خادم الشریعه یار دیرین امام و رهبری و از مبارزان صدیق نهضت انقلاب اسلامی بود که عمر با برکت خود را در راه اعتلای دین، انقلاب، نظام اسلامی و خدمت به مردم صرف کرد.

این عالم انقلابی از شاگردان برجسته حضرت آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره) بود که دروس فقه و اصول را به مدت هشت سال از محضر این بزرگان آموخت.

آیت الله نظری خادم الشریعه که از شاگردان حلقه درس امام خمینی (ره) بود از همان روزهای اولیۀ آغاز نهضت روحانیت شیعه در سال ۴۱ – ۴۲، جزو پیشتازان و پایه گذاران نهضت به ویژه در سطح مازندران بودند.

مسؤولیت هماهنگی علما آن عصر مازندران با خیزش انقلابی حوزۀ علمیّه قم به رهبری مراجع عظام تقلید آن زمان مخصوصاً حضرت امام خمینی (ره)، تنظیم و امضا اعلامیّه ها و بیانیّه ها و تلگراف اعتراض آمیز و روشنگر بر علیه دستگاه سلطنت که از طرف مدرّسین و بزرگان حوزه علمیّه قم صادر می‌شد، جهت دادن به فضلاء و طلّاب جوان و مبارز آن دوران حوزه تا پیروزی انقلاب، مشاوره و همکاری با بزرگان و زبدگان انقلاب از جمله فعالیت‌ها و اقدامات این عالم پارسا در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

آیت الله نظری خادم الشریعه در سال‌های ۴۷ – ۴۸ شمسی بنا به دعوت علما و مؤمنین شهرستان ساری و به جهت ضرورت امر تبلیغ و ارشاد و هدایت و پیگیری امر نهضت روحانیّت در ساری مستقر شد و اقامۀ جماعت و پایه گذاری جلسات مذهبی مخصوصاً دهه غدیر از اثرات ماندگار این رجل ولایی به شمار می‌رود.

آیت الله نظری خادم الشریعه در اوج کشتارها و در بحبوحۀ انقلاب، پیام همبستگی مردم و عشایر سوادکوه را به محضر امام امّت در نوفل لوشاتوی پاریس رساندند و امام راحل طی نامه‌ای از این امر تشکر فرمودند و تقدیر خود را ابلاغ کردند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 12 بهمن 1399
خدایش رحمت کند ایشان درپرواز انقلاب امام حضور داشتند وامروز که همان روز هست از عالم خاکی به باقی رفتند واقعا مازندران یتیم شد با رفتن ایشان بنیان گزار ستاد غدیر استان بودند خدایشان ایشان ومرحوم حاج آقا رسکتی هم که هنوز چهلم شان نشد رحمت کند
نا شناس 12 بهمن 1399
روحشون شاد
نا شناس 12 بهمن 1399
انا لله و انا الیه راجعون
کیان 12 بهمن 1399
با سلام
خدا رحمتش کنه ، آدم خوبی بود ، روحش شاد ، یادش گرامی
نا شناس 12 بهمن 1399
روحش شاد
رحیم لیالی 12 بهمن 1399
خدا رحمتش کند انشاءالله همه مبارزات وتعلیم وتربیت وهدایت گری آن عالم ربانی ذخیره قبر وقیامتش گردد.
نا شناس 12 بهمن 1399
انالله و انا الیه راجعون
رحلت جانگداز حضرت آیت ا... نظری یار صدیق امام و رهبری، خادم مردم مازندران را خدمت مقام معظم رهبری، ملت شریف و بزرگوار استان مازندران و شهرستان سوادکوه تسلیت عرض می کنم.
نا شناس 12 بهمن 1399
روحش شاد و یادش گرامی
نا شناس 12 بهمن 1399
خدا رحمتش فرماید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.